2024. április 25. csütörtök - Márk napja
Nyelvi tábor Saalbachban NEMZ-TAB-19-0177

SAALBACH-HINTERGLEMM 2019.09.08-14.

Program:

Vasárnap: Utazás a tábor helyszínére. Szállás elfoglalása. Tábornyitás. A heti program előkészítése

Hétfő: Délelőtt nyelvórák Saalfeldenben. Majd utazás Mittersillbe, a Hohe Tauern Nemzeti Park látogatóközpontjába. A kiállítás megtekintése, 3D mozi az Alpok élővilágáról, a gleccserek keletkezéséről. Vacsora után csoportmunkában feladatlapok kitöltése

Kedd: Délelőtt nyelvórák Saalfeldenben. Délután túra a Seisenbergklammban. Feladatok megoldása. Este ügyességi játékok a Motorikparkban. A programhoz kapcsolódó feladatok megoldása csoportmunkában

Szerda: Délelőtt nyelvórák. Felvonóval felmentünk a Reiterkogelre. Rövid gyalogtúra. Túra a Baumzipfelweg lombkorona tanösvényhez. Állomásokon feladatmegoldás. Este közös daltanulás.

Csütörtök: Délelőtt nyelvórák Saalfeldenben.Városrally.Utazás Zell am See-be, hajókirándulás a tavon.Nyári bobozás Kaprunban. Este feladatlapon az élmények rögzítése.

Péntek: Reggeli után utazás a magashegyi úton a Großglocknerhez. Kiállítások, a Pasterze gleccser megtekintése. Hazafelé Ferleitenben a vadaspark megtekintése, játék az élményparkban. Este feladatlapok megoldása, készülődés a hazautazáshoz

Szombat: Hazautazás

Szálláshelyünk, a Salitererhof

Idei nyelvi táborunkat szeptember 2. hetében szerveztük meg. A gyerekek rövid felkészítés után indultak a táborba. Az időzítés nagyon jónak bizonyult, a nyári szünetben kicsit leülepedett nyelvi ismereteiket éles helyzetekben kellett feleleveníteniük. Szálláshelyünk Saalbach-Hinterglemmben volt, a nyelviskola Saalfeldenben. Délelőtt 3 csoportban zajlottak a nyelvi órák anyanyelvi tanárokkal. Délután a környék nevezetességeivel ismerkedtünk. A kirándulások során a gyerekeknek információkat kellett gyűjteniük, amit este feldolgoztunk.  Az esti foglalkozásokon a gyerekek csoportokban a kirándulásokkal kapcsolatos feladatlapokon dolgoztak, melynek során szövegértésüket és írásbeli kifejezőkészségüket is próbára tettük.  A tankönyveinkben olvasott szövegek kézzel foghatóvá váltak, a képek megelevenedtek, mikor felvonóval feljutottunk a Reiterkogelre, vagy a Großglockner Hochalpenstraßen felbuszozva szemtől szemben álltunk Ausztria legmagasabb csúcsával. Életre szóló élményekkel gazdagodtunk, nemcsak nyelvi, hanem földrajzi ismeretekre is szert tettünk. Sokat túráztunk és a szálláshelyen eltöltött percek igazi közösségformáló erővel bírtak. A gyerekek nyelvtanulási kedve megnőtt, erre építhetünk a továbbiakban a "hétköznapi" nyelvoktatásunk során.

Táborunkat a Miniszterelnökség Egyházi, Nemzetiségi Kapcsolatookért Felelős Államtitkársága, a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. és a Szendehelyi Német Nemzetiségi Önkormányzat támogatásával valósítottuk meg.

Szendehelyi Német Nemzetiségi Általános Iskola
2640 Szendehely, Szabadság u. 2-4.